πηγή: http://www.tovima.gr
ΠΑΡΟΙΜΙΑ(ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ)
Δεν μπορούμε να κατευθύνουμε τον άνεμο αλλά μπορούμε να στρίψουμε τα πανιά
Πράγματι, στρίβοντας τα πανιά με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν τα ιστιοπλοϊκά να κινούνται και «σχεδόν» αντίθετα στον άνεμο.Αυτό το σχεδόν σημαίνει ότι σε σχέση με την κατεύθυνση του αντίθετα ερχόμενου ανέμου φέρνουμε έτσι το σκάφος ώστε να σχηματίζει μια μικρή γωνία. Αυτό κάνει τον άνεμο να γλιστράει και στις δύο πλευρές του πανιού το οποίο έχει πάρει ένα καμπύλο σχήμα και θυμίζει την πτέρυγα του αεροπλάνου. Ο άνεμος περνάει με διαφορετικές ταχύτητες από το κοίλο και το κυρτό μέρος του πανιού, άρα έχουμε διαφορετικές πιέσεις και δημιουργείται μια δύναμη ανάλογη με αυτήν που κάνει και το αεροπλάνο να στέκεται στον αέρα αλλά και να προχωρεί προς τα εμπρός. Μια μεγάλη συνιστώσα είναι κάθετη προς το πανί και σπρώχνει το σκάφος προς το πλάι, υπάρχει όμως και μια μικρότερη που έχει φορά προς τα εμπρός και αυτή του επιτρέπει να κινείται υπό γωνίαν αλλά σχεδόν κόντρα στον άνεμο.
ΠΑΡΟΙΜΙΑ(ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ)
Δεν μπορούμε να κατευθύνουμε τον άνεμο αλλά μπορούμε να στρίψουμε τα πανιά
Πράγματι, στρίβοντας τα πανιά με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν τα ιστιοπλοϊκά να κινούνται και «σχεδόν» αντίθετα στον άνεμο.Αυτό το σχεδόν σημαίνει ότι σε σχέση με την κατεύθυνση του αντίθετα ερχόμενου ανέμου φέρνουμε έτσι το σκάφος ώστε να σχηματίζει μια μικρή γωνία. Αυτό κάνει τον άνεμο να γλιστράει και στις δύο πλευρές του πανιού το οποίο έχει πάρει ένα καμπύλο σχήμα και θυμίζει την πτέρυγα του αεροπλάνου. Ο άνεμος περνάει με διαφορετικές ταχύτητες από το κοίλο και το κυρτό μέρος του πανιού, άρα έχουμε διαφορετικές πιέσεις και δημιουργείται μια δύναμη ανάλογη με αυτήν που κάνει και το αεροπλάνο να στέκεται στον αέρα αλλά και να προχωρεί προς τα εμπρός. Μια μεγάλη συνιστώσα είναι κάθετη προς το πανί και σπρώχνει το σκάφος προς το πλάι, υπάρχει όμως και μια μικρότερη που έχει φορά προς τα εμπρός και αυτή του επιτρέπει να κινείται υπό γωνίαν αλλά σχεδόν κόντρα στον άνεμο.